Audyt marki
Audyt wizerunkowy, dzięki któremu stworzysz spójną
strategię komunikacji marki i zwiększysz jej rozpoznawalność
Audyt marki bywa określany jako audyt komunikacyjny lub analiza wizerunku. Propozycję audytu marki kierujemy szczególnie do tych firm i instytucji, które dotąd nie prowadziły spójnych działań komunikacyjnych, a obecnie chcą sprofesjonalizować swój wizerunek i przygotować kompleksową strategię komunikacji swojego brandu.
Audyt marki to specjalistyczna analiza, która wykonywana jest przed wprowadzeniem nowej marki na rynek oraz każdym procesem rebrandingu marki już istniejącej. Polega na przeprowadzeniu profesjonalnego researchu, zebraniu szczegółowych danych dotyczących działalności firmy i zbadaniu jej wizerunku we wszystkich wykorzystywanych kanałach komunikacji.
Korzyści dla firmy
Skuteczny audyt marki pozwala na określenie mocnych i słabych stron danego brandu (firm, produktów czy usług), co docelowo umożliwia wskazanie jego kierunków komunikacji. Kompleksowy audyt wizerunku sprzyja lepszej realizacji strategii biznesowej firmy. Agencja OPEN GROUP Marketing & Public Relations przygotowuje eksperckie analizy strategiczne dla marek, które wymagają zmiany tożsamości, chcą przyciągnąć nowych odbiorców i z sukcesem zdobywać nowe rynki.
Czy audyt marki jest mi potrzebny?
Tak, jeśli chcesz sprofesjonalizować wizerunek swojego brandu, stać się poważanym i wyróżniającym się partnerem biznesowym w oczach swoich kontrahentów, a także określić kierunek działań promocyjnych i komunikacyjnych. Dobrym momentem do skorzystania z usługi audytu marki jest sytuacja, w której firma przestaje być firmą rodzinną, np. z uwagi na zatrudnianie coraz większej liczby pracowników, a jej potencjał jako mikroprzedsiębiorstwa wyczerpał się.
W ramach usługi audytu marki oferujemy:
Analiza działań wizerunkowych i komunikacyjnych marki
Analiza pozycji marki z perspektywy komunikowania przewag konkurencyjnych
Analiza trendów rynkowych i grup docelowych
Analiza otoczenia konkurencyjnego
Analiza aktualnej identyfikacji wizualnej i materiałów graficznych
Analiza jakości publikacji w mediach i ocena aktualnego potencjału komunikacyjnego
Wsteczny monitoring mediów
Naszym partnerom proponujemy audyty komunikacyjne realizowane jako niezależne projekty lub jako element budowy nowej strategii marki (rebranding).