Czy strategia marki wpływa na sprzedaż? Jak pozyskać środki na takie działania?

Co zrobić, żeby zwiększyć sprzedaż? Jedna z prostych odpowiedzi brzmi: Zatrudnić więcej sprzedawców!  W pewnych warunkach, szczególnie w krótkim okresie, ten patent może się sprawdzić. A w dłuższym? Na pewno przyda się strategia marki!

Dobrze o tym wiedzą duże, często międzynarodowe firmy. Pracują w pocie czoła nie tylko nad doskonaleniem produktów i wzbogacaniem swojej oferty, ale także nad właściwym zdefiniowaniem swojej misji i wizji, najważniejszych wartości oraz głównej idei, kojarzonej z ich marką.

 

Jak kojarzymy znane marki?

Wszyscy wiedzą, że Coca Cola to jest to!, a jeśli ktoś zachęca nas mówiąc Just do it! – to na pewno Nike. Warto zwrócić uwagę, że nikt tutaj nie mówi o smaku napoju czy jakości sportowych butów. Kiedy idziemy do osiedlowego Lidla na zakupy, dowiadujemy się, że mamy Więcej na radość z życia. Znaną markę piwa kupujemy niekoniecznie dlatego, że chce się nam pić, a dlatego że Chce się Ż!

Dlaczego marki dzisiaj nie kuszą nas powszechnie opisem jakości swoich produktów? Dlatego, że doskonale wiedzą, że produkt już nie wyróżnia. Kto dzisiaj ma tyle szczęścia, żeby być jedynym na świecie producentem określonego dobra? Dlatego konkurencja przenosi się w świat wartości, emocji i przeżyć. Świat marki jest fundamentem strategii marketingowej.

 

Jak zacząć pracę nad strategią marki własnej firmy?

Małe i średnie firmy, a nawet mikroprzedsiębiorstwa powinny zadać sobie kilka ważnych pytań. Po co istnieję? Co daję światu? Do czego dążę, co chcę osiągnąć? Jakie wartości są dla mnie ważne? Czym mogę podzielić się z innymi? Odpowiedzi na te ważne pytania to nic innego, jak część strategii marki. Misja to odpowiedź na pytanie o sens istnienia mojej firmy, cel jej działania. Wizja mówi o tym, do czego dążę, co chcę osiągnąć. A moje wartości mówią, co jest dla mnie ważne, czym się kieruję, realizując swoją misję.

 

Jak i po co szukać wyróżników własnej marki?

Strategia marki pozwala nam określić unikalne wyróżniki i zająć własną, również unikalną pozycję na rynku. Wyobraźmy sobie grupę absolwentów wydziału mechanicznego politechniki. Wszyscy mają podobną wiedzę i podobne kwalifikacje.  Ale przecież różnią się. Nie tylko płcią, kolorem włosów czy wzrostem. Niektórzy są mniej, inni bardziej słowni. Jedni mniej, drudzy bardziej odpowiedzialni. Jedni do bólu uczciwi, inni nie mają oporów, żeby czasem obejść prawo. Każdy ma taki sam dyplom wydziału mechanicznego. To, co ich wyróżnia, to wyznawane wartości, osobowość i cechy charakteru.

Dokładnie takie same wyróżniki powinny mieć firmy. I często je mają, tylko nie zdefiniowane i nie opracowane. A skoro klient nie wie, czym różni się twoja firma o od konkurencji, to w jaki sposób ma wybrać właśnie ciebie? Odkryciu i zdefiniowaniu wyróżników produktu czy usługi służy opracowanie strategii marki.

 

Ile kosztuje strategia marki?

Właścicielom wielu firm wydaje się, że koszt budowy strategii marki jest dla nich za wysoki i zwyczajnie nie stać ich na takie działania. To nieprawda! Wystarczy wiedzieć, w jaki sposób zdobyć zewnętrzne finansowanie na przygotowanie strategii marketingowej marki. OPEN GROUP pomaga w pozyskaniu unijnych funduszy na pokrycie sporej części tych kosztów. W 2020 roku można starać się o dofinansowanie usług szkoleniowych także w dziedzinie marketingu i strategii marki.

Specjaliści z OPEN GROUP oferują firmom podwójną korzyść. Poprowadzą szkolenie dotyczące kreowania i zarządzania marką firmy oraz przygotują dla firmy strategię marki i podstawowe materiały promocyjne firmy. Sformułują misję i wizję, pokażą wartości, zaproponują nowe hasło reklamowe marki. Mogą przygotować projekt nowej strony internetowej, firmowy folder i materiały promocyjne. Wszystko ze środków zewnętrznych.

Ponieważ ilość unijnych funduszy jest ograniczona, trzeba działać już teraz! Wykonaj pierwszy krok – skontaktuj się z nami.